En snabbis..

Borde väl egentligen sova, men har sovit i stort sett hela dagen.
Omgangssyken eller vinterkräksjukan har kommit hit. Det är helt fruktansvärt! Den slog ut mig igår kväll och natten var inte speciellt enkel. Stian är också dålig, men det verkar som han nu upplever den kvällen/natten jag hade igår. Är fortfarande inte bra, orkar ingenting... men sånt här brukar väl gå över ganska fort, så räknar med att blir frisk imorgon och jobba på torsdag igen.

Var barnvakt i söndags. Tillverkade julpynt med H och A medan T sov, sedan bakade vi en sort av sju sorters kakor inför jul. Verkligen mysigt! Har dock fått höra att det antagligen är T som smittat mig, då han också är sjuk nu. Stackare, alltid jobbigare för små barn som inte kan säga ifrån var de har ont eller vad de vill ha eller göra.

Julklapparna är snart klara, räknar med att de sista blir klara i slutet av veckan. Funderar bara på hur jag ska få hem allt?! Jag har inte så stor lyst att lägga julklappar i resväskan som jag checkar in. Plötsligt står jag där i Köpenhamn utan resväskan och då är alla julklappar också borta. Det har jag inte så stor lust till! Så jag satsar på att ta de flesta julklapparna i handbagaget. Blir ett stort handbagage, men det får gå..

Sedan sist har jag alltså börjat på nytt jobb. Väldigt spännande och det känns bra. Mycket som händer där just nu, så 2008 blir ett år med många utmaningar. ;o)


Vi är fortfarande på biljakt. Är så svårt! Ena dagen vet jag vad jag vill ha för bil, nästa dag pratar jag med någon och kommer att tänka på något nytt som kan vara praktiskt eller smart och då ändrar jag mig igen. Stackars Stian vet aldrig vad han ska se efter.. Nu när vi är sängliggande har vi skickat Geir för att provkjöra en bil för oss. Väntar spänt på referat imorgon.

Nej, nu är det väl dags att stänga ner och krypa under täcket. Kan inte vända för mycket på dygnet. Då blir det tufft på torsdag, då är det kurs, så då måste jag vara pigg.

Förstår förresten inte hur folk kan klara sig med 4-5 timmars sömn. En natt eller två går väl bra, men sån alltid.. Jag måste sova minst 7 timmar, gärna 8 om jag ska vara människa dagen efter. Det sägs att det är en vanesak, men jag vet inte helt... Antar att sömnen inte blir lika viktig när man själv får barn en dag..

Kommentarer
Postat av: anna

uff stackars er, hoppas ni blir bättre båda 2!! när e ni tillbaks i olso efter nyttårsfirande??
kramen

2007-12-13 @ 02:13:50
URL: http://annamatildaeriksson.blogg.se
Postat av: Caroline

Stackare...bara ni blir friska innan jul. Vad är det för bilar ni tittar på? Kram

2007-12-13 @ 10:19:47
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0