Hemma hemma!

Då är jag i Sverige, hemma hemma.
Hemma är ju Norge nu. Men Landskrona kommer ju liksom alltid vara mitt hem det också. :o)

Torsdag kväll var det komplett kaos på Gardermoen och det fortsatte ut över fredag morgon. Grunden var dåligt väder och de fick inte avisat flyg i snabb takt. Det gick bara 8 flyg i timmen, mot normalt 32. Ut över dagen lättade dimman och de började få iväg en hel del otåliga folk. Jag kom ut til Gardermoen vid 16.30, checkade in utan problem och minimal tid i kö och då fick veta att flyget var i tid som det såg ut nu. SUPER! Var var kaosen??

Kom mig igenom säkerhetskontrollen och tax freen och fick mig lite mat. Så kollade jag flight info igen. Utsatt en timme. OK, det får väl vara akseptabelt i detta kaoset de haft hela dagen. Så en timme kom uppropet om vilken gate det skulle vara och att boarding skulle starta om 5min. Rush till gaten! Där väntade vi i 30min innan hon började checka in oss. Grunden till det var att vi skulle ta buss ut till flyget och det var för kallt att sitta och vänta i bussen. Men plötsligt körde bussen och det kom ingen ny. Frustrasjonen steg bland oss passagerare och hos den ensamma tjejen vid gaten som inte fick någon hjläp av kollegor. Plötsligt får hos fatt i en.. VI ÄR VID FEL GATE! Så hon fick "boka ut oss" igen och vi fick gå till en annan gate där flyget stog.

Väl inne på flyget får vi veta att flyget ankom från Tromsö för en timme sedan, men hade fortfarande inte fått ut bagaget till dem som kom med flyget och alltså var inte vårt bagage heller ombord på flyget. Då var jag verkligen glad för att alla julklappar var med mig i handbagaget!! Hade liten tro på att se min resväska i Köpenhamn. Så efter en timmes väntande ombord i flyget och sedan kom bagagepersonalen och fick bytt bagage. Under den timmen hade vi också besök av både brandbil och ambulans. En passagerare vombord var sjuk och de gjorde olika tester på om hon skulle plockas av planet eller om hon skulle bli med till Köpenhamn. Hon blev dock med oss.

Så igår landade jag på Kastrup 3,5 timme för sent, fick mitt bagage och blev mottagen av stackars mamma och pappa som suttit där och väntat på mig i 4 timmar.

Men hem kom jag, och nu är det jul!! :o)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Welcome "home" :) Kram kram

2007-12-22 @ 23:53:38
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0