Nytt år..

Nu ær det ett nytt år, 2007. Det ær egentligen lite sjukt, tiden går så fort! Jag kommer ihåg nyårsafton 1990/1991. Då tyckte jag det var skit tufft att man kunde skriva året hur man ville, det blev det samma, både framlænges och baklænges.

Får væl starta med att gratulare Henrik och Gro. Några få timmar efter jag skrev baby boom inlægget så kom lilla Sarah till værlden. Jag har precis suttit och scrappat ihop ett gulligt kort till henne och en stolt mor och far. :o)

Nyår på fjællet.. Det blev faktiskt bættre æn vad jag trodde det skulle bli.

Lørdagmorgon var det sagt avfærd kl.9.15 från Bjerke. Kl.9 får vi ett sms av Helge, "tjejerna ær førsenade. Vi ær dær om 30min" Bra start!! Væl framme i Lillehammer tænkte vi vænta in dem och så kunde vi handla gemensamt dær. 30min hade pløtsligt blivit till 1,5timme. Det kokade lite i mig, men jag hade ju lovat mig sjælv (och Stian) att førsøka att inte bry mig så mycket och irritera mig på de andra. Har ju inte roligare æn vad man gør det till sjælv. Så jag bet mig i tungan och fortsatte le. :o)
Nær vi ankom Ringebu hade det børjat bli mørkt, men det var bara 20min kvar upp till dær vi skulle sætta bilarna. Lite visste vi då om att vi skulle køra fast med bilen och inte komma någonstans. Det var vææældigt halt! Vi stod væl på samma stælla och spann i 30min innan vi fick fæste under hjulen och kunde fortsætta uppåt. Det var massa snø!!! Den andra bilen kom føre oss upp och tjejerna hade redan gett sig av till stugan. Jag fick sedan skjuts med snøscooter och all packning medan killarna børjade gå upp. Stugan var en stor øverraskning. Var finare æn vad jag trodde! Fyra sovrum och våningssængar i alla. Stor stue med spisebord och en soffakrok.

                                              

Lørdag kvæll var det taco och sedan spelkvæll, Fantasi gick det mest i. Jag la mig ganska tidigt, men sova var svårt nær det finns några som inte kan ta hænsyn till andra mænniskor.
Søndag var det också vældigt mycket spel. Alla møjliga tænkbara spel. Någon som kommer ihåg det "vem dær?" eller vad det hette. Har din skægg? Har din møssa? Ær din Alfred? haha.. vi hade turnering i det. Jag ær en stolt vinnare!!

På nyårsmenyn stod det lammlår och tillbehør. Både jag och Tore var lite skeptiska till det, då vi hørt Rabbens mamma berætta hur han skulle gøra. Och allt det verkade han ha glømt. Men jag ville inte lægga mig i så jag høll mig borta från køket. Och tur var væl det. Det var helt himmelskt gott! Så mørt och fint køtt, hur kunde jag tro att kvællen skulle sluta med några mackor??

Tyværr blev Stian sjuk under dagen och han åt en potatis innan han gick och la sig igen. Fick upp honom så han var med under tolvslaget och sedan krøp han i sæng igen. Men han fick ju inte sova han heller. Dagen efter kunde han dock fylla i de många minnesluckorna som uppstått før de andra under natten. Haha... Jag sjælv minns dock allt! ;o)

Nyårsdag vaknade jag ganska tidigt och børjade stæda. Nær de andra kom upp fanns det inget spår av fest. Bortsett från disken, som jag lovat mig sjælv att spara till de andra då det inte fanns inlagt vatten. :o) Vår bil bestæmde sig før att komma ner från fjællet innan mørkret kom. Ær inte så vældigt enkelt att trampa runt i en halv meter snø utan spår med massa packning... Så vi tog ansvar før vår del av stædningen och kom ivæg medan de andra fortfarande låg på soffan. Kændes vældigt bra att læmna dem dær med disken måste jag erkænna ;o)

Bilfærden hem blev vældigt lång, 7 timmar på 20mil. Kø, kø och kø.. Tacka gud før den dær bærbara dvd spelaren och Friends, den gjorde køerna uthærdiga..

Och ja.. toaletten på hytten var en spann i en liten bod. Jag høll mig in i det længsta från att gå på den, men till slut fick jag ge efter. Før att slippa oserna gick jag in dær, men behøll dørren øppen. Och jag måste erkænna, jag har aldrig tidigare varit på en toalett med så fin utsikt ;o)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Ser härligt ut med all den snön!! ;)

2007-01-03 @ 11:59:12
Postat av: elin

usch! hade aldrig satt mig på en sådan toalett!!!! ;)

2007-01-03 @ 12:09:27
URL: http://goldlock.blogg.se
Postat av: elin

ps; tyckte du det var lika häftigt då 2002 kom. kan man osså skriva åt båda hållen! :D

2007-01-03 @ 14:05:15
URL: http://goldlock.blogg.se
Postat av: Linda

Sophie- Ja, det var ganska mysigt, får hoppas på att det kommer snø tills ni kommer upp.
Elin- Jag hade inte lust att sætta mig dær, men kunde verkligen inte hålla mig længre.. haha! Tror faktiskt att då 2002 hade jag lite annat att tænka på 1991. Konstigt nog..

2007-01-03 @ 14:15:39
URL: http://lindaolsson81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0