Nu så..

Då är det kanske dags att skriva lite. Dags att avsluta bloggpausen. Meeeeen.. jag kommer inte att bli någon väldigt aktiv bloggare. That´s for sure!!

Sitter inte så väldigt mycket vid datorn hemma längre och det är faktisk otroligt skönt!

 

Vad har skett sedan sist?!
OJ! Det är massor! Jag skriver en kort version :o)

 

Skolan är, som jag skrivit tidigare, slut. Resultaten på oppgaver och examen har vi fått och jag får väl säga att jag är nöjd. Målet jag hade innan jag började skolan är uppnådda och det är väl huvudsaken. Vad andra menar om mitt skolår kan jag inte bry mig mindre om.

 

Jag jobbar och står i på KLP, ekonomiavdelningen. Trivs bra, men känner nog att det är ett lite stort sällskap för mig. Inte det att jag inte klarar av jobbet, men, jag tar bara del av en liten del av ekonomin här, och jag tror att jag vill ta del av en större del. Det gör man lättare i ett mindre sällskap där man får lite större ansvarsområde. Så, jag har bara 2,5v kvar här och sedan börjar jag ett nytt jobb, fast dessutom! Det ska bli spännande! Att få fast jobb utan att söka det är inte fy skam ;o) Åker till Lissabon med det nya jobbet en lång helg 2v efter jag har börjat, så det blir säkert en fin start.

 

Hyttetur til Tvedestrand, alltid lika trevlig och intimt! Detta året var vi 14stk. Fredagen hölls inomhus då det började regna precis när all maten stod på bordet där ute. När de första dropparna kom sa Jens Petter att detta är bara övergående, sedan öppnade himlen sig. Haha..

Lördagen var det bättre väder och Tvedestrand var fullt med folk, frukost intogs på bryggan med Morten och Jens Petter innan vi gick upp och gjorde en miljon varma mackor  (kändes det som) för att få liv i huset. Kvällen blev fin, och vi satt ute och grillade och åt Karens underbart goda potatissallad. (Men den slår inte mammas ,o) !! )

 

Jag och Sophie har fyllt år och vi var hemma i Landskrona under karnevalen. Väldigt trevlig att träffa gamla vänner och visa Stian en annan sida av Landskrona än den vanliga. Väl hemma i Landskrona fick alla också nyheten om att vi har förlovat oss. :o) Det skedde den 30 juni och det är väldigt mysigt att gå runt med en fin ring. Är dock ingen hemma i Sverige som ser att vi är förlovade eftersom man har ringen på andra handen här i Norge.

 

Har också varit hemma på Elins 25års fest. Väldigt trevlig! Kul att se henne igen, länge sedan (om man ser bort från 17 maj) sist och verkligen kul att äntligen träffa denna mycket omtalade Joel. Också trevlig att få ett ansikte på alla hennes vänner som man läser om av och till. Var där inte så väldigt länge, men jag hoppas att det inte gjorde så mycket. :oS


Till helgen kommer Tommy och hans Erika på besök, är länge sedan vi träffade Tommy också, så det blir trevlig. De reser hem på tisdag igjen och på onsdag kommer Sophie och Olof upp. De tar väl en dag med shopping i Oslo innan vi åker till Risør på torsdag eftermiddag/ kväll. I Risør blir vi 19st, kanon kul att alla (nästan iallafall) kunde blir med den helgen. Får hoppas på mycket sol och värme så vi kan komma oss ut på vattenskidor. Jiiiihaaa!

Kommentarer
Postat av: elin

KUL att du är tillbaka igen! å KUL att ni kom till mig! en liten stund är bättre än ingenting! :D tusen tack! jag uppskattade det verkligen! puss puss!

2007-07-26 @ 21:50:35
URL: http://goldi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0