Home alone!

Jag är ensam hemma denna helgen. Stian är på jakt *chock va??* med Oddvar och Møgh.
Jag börjar känna mig lite bättre och orkar lite mer. Igår somnade jag ganska tidigt och var därför uppe tidigt idag. Jag var därför inne i stan på "klänningsjakt" redan kl.10, men det gick ganska dåligt. Varför finns det bara svart?? Kan ju inte komma i en svart klänning på ett bröllop!!

Sedan gick turen til R.O.O.M, väldigt fina saker!! Men det jag skulle ha var utsålt och de visste inte när de skulle komma tillbaka. Så jag kom mig vidare, denna gången till Jysk. Där köpte jag massa "uppbevaringsboxar". Nu jäklar ska här rensas och sorteras!! Det som inte används, men som ändå inte ska kastas det ska ner i källaren eller upp på loftet. När jag ändå är igång så funderar jag på att ta turen till Ikea lite senare för att köpa några nya byråar. Det är än så länge bara en tanke, men jag får se.. Stian kan inte säga något, han är ju inte hemma. Haha..

Jag lever egentligen efter filosofin att jag inte ska använda massa pengar på att förändra här hemma eftersom vi vet att det inte är här vi ska bo. Vi vill ju köpa oss något eget. Men nu börjar jag känna att vi vet ju trots allt inte hur länge till vi ska bo här. Det kan bli 1 år eller 3 år, för vi har det ju väldigt bra här. Och då måste jag faktiskt få lov att ha det fin och mysigt runt mig. Så kanske jag skulle byta ut den där byrån i gästrummet där fronten faller av när man ska dra ut lådan?? Och kanske jag skulle ha en lite högre byrå i hallen som gör att man får plats med lite mer saker där?

Jag får tänka på det när jag sorterar/ städar vidare...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
lite senare:
byrån på gästrummet, den som tappade fronten när man öppnar lådan, är nu reparerad. Jag gick ner i källaren och hittade en hammare och vips så var den fixad. Varför har jag inte gjort det innan?? Så kanske jag borde byta ut byrån på sovrummet istället?? Jag tror det hade varit finare med en vit malm 4+2 byrå där.. Men det vågar jag inte göra utan tillåtelse från Stian. Tur att det är öppet till kl.21 idag ;o)

Och medan jag gjorde det så köpte jag mig en ny matta också. Hahaha.. eller Sophie och Olof köpte den till mig. (på beställning) Nu kommer jag bara till problemet.. Hur får jag hit den innan sommaren??

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hehe....bra där, tjejer kan :) På tal om mattan, jag har ju en gratis flygtur jag kanske kan utnyttja ;) R.O.O.M får vi åka till isåfall, alltid velat besöka den affären :) Kram Kram

2008-01-12 @ 17:37:02
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Sophie

Mattan försvaras här tills aningen vi kommer upp lr ni kommer ner! ;) Du har ju mer som ska me upp så rösta på ni kör ner nu till bröllopet! =)

2008-01-12 @ 21:30:45
URL: http://sophiela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0