Nytt år..

Då har vi kommit några dagar in i 2008 och det är ganska länge sedan jag uppdaterade sist.

Julen gick så otroligt fort, var tog hela veckan vägen?? När jag gick och la mig sista natten hemma hos mamma och pappa höll jag på att ombestämma mig och stanna kvar över nyår också. Men det gjorde jag aldrig. Flyget gick väldigt tidigt tillbaka till Oslo och sista fredagen i 2007 blev otroligt hektisk. Mycket som skulle hinna ordnas på kort tid eftersom vi var bortbjudna på middag på kvällen och skulle åka till fjället tidigt på lördagen.

Nyår firades alltså på fjället, Skåbu heter det. Mitt ute i ingenstans med massa snö och många minusgrader. Jag lyckades bli mega förkyld redan första natten och är det fortfarande. Hostar som en galning gör jag också. Men det går väl över en dag det också.. Vi var 13st i en liten stuga utan ström och inlagt vatten. Värme fick vi från den öppna spisen och vatten fick vi från bäcken som konstigt nog var flytande trots -18 grader. Har väl att göra med ström och så?! *eller något?!* Det var en ganska lugn och trevlig start på det nya året.

Nu är vi 4 dagar in i det nya året och allt börjar bli som vanligt igen. Skönt med en mjukstart på jobb, bara 3 dagar. Nästa vecka sätter det igång. Kurs på måndag och sedan blir det kontorbyte. Buhuuu... Jag ska inte längre ha mitt eget stora fina kontor, nu ska vi sitta i landskap. Platsbrist tvingar oss till att ändra om på kontoren och att det ska anställas 10 nya i löpet av våren gör ju inte platsproblemet så väldigt mycket lättare.. hmm.. Och de flyttade in i dessa lokalerna i maj och menade att då hade man lång tid på sig att växa.. puhu! Men nej, nu är det fullt!

Helgen blir lugn och stilla för min del. Måste få ordning på allt här hemma och så tror jag att soffan är ett bra alternativ för min förkylning och hosta. Känns nästan som om några revben är av när jag hostar (jag vet att det antagligen inte är så, bara känns så..)

Och sist, men absolut inte minst.. faktiskt störst tror jag egentligen!

GRATTIS SOPHIE OCH OLOF, DET VAR PÅ TIDEN!! ;o)

image142

Kommentarer
Postat av: Caroline

Skönt att höra att du hade ett bra nyårsfirande. Grattis S & O, trodde faktiskt ni redan var förlovade :) Kram Kram

2008-01-04 @ 20:01:26
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Sophie

Linda - Tack så mycket! =) och tar för julklapparna, morgonrocken har varit riktigt bra och go denna veckan hehe. Vi ses snart igen! Kram

Carro - Tack tack. Vi har väntat ett tag om man säger så hehe ;))

2008-01-04 @ 20:20:35
URL: http://sophiela.blogg.se
Postat av: Sandra

Svar: Du har så rätt! Om man inte vet, då måste man känna på yrkeslivet lite & få betänketid :)

2008-01-06 @ 12:14:44
URL: http://sandraajax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0