Dags igen..

Jag är riktigt dålig på rubriker, så är det bara!!

Ett tag sedan sista uppdatering, sedan dess har det hänt massor!
För en vecka sedan kom mamma, pappa och min brorson Mio på besök. Verkligen mysigt att ha dem här!!
Jag gick från jobb vid lunch på fredagen och mötte dem på Karl Johan. Mio var väldigt ivrig efter att få en norsk flagga som han kunde vifta med. Så söt han var!! Blev lite bortskämd.. Men jag ser ju inte honom så ofta som alla andra så det får vara lov ibland! ;o)

På 17 maj vaknade vi upp till snö och regn om vartannat. Det var inte precis det vi hade beställt!! Men det blev till att gå upp på loftet och ta fram vinterjackan igen. Vi startade dagen med en härlig frukost hos Stians föräldrar där hela gänget var samlat. När den värsta nederbörden gav sig åkte vi ner till stan så att Mio skulle få se på barnetåget och vifta med sin flagga. Och som han viftade!! Vi fick även en liten stund på en uteservering innan vi åkte hem och värmde oss lite. Men bara en liiiiiten stund. Det var nämligen tivoli på galoppbanan brevid oss och dit var vi ju tvugna att gå. Här blev det pilkastning, karusellåkning och studsmatta-i-gummibands-hoppande. Det slutade med att vi gick hem med 2 nallar (en 1 pris och en 2 pris) och en uppblåstbar yxa, allt vunnit av Mio själv, han var super duktig på att kasta pil. Men innan vi gick hem var det galopptävlingar V75 eller vad det heter. Väldigt spännande!!

Söndag var det Holmenkollen och tittade på utsikten över Oslo. "WOAW, så fint, man ser Oslobåten!!" var kommentaren. Det snea tornet var också spännande att se, för det såg man ju från hela stan. Vi var också en tur på Bogstad gård och såg på alla djuren innan vi körde hem och bakade muffins och myste resten av kvällen.

Måndag morgon var det dags för jobb igen och säga hejdå. Ganska jobbigt! Men det är ju inte länge till jag ska hem, 1,5månad, så det går bra!

Måndag och tisdag kvæll var jag barnvakt och när jag kom hem från jobb stupade jag i säng, totalt utsliten. Men vad gör väl det?! Snart helg igen!! :o)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Snart Snart :D Kramar

2008-05-22 @ 09:35:05
URL: http://heybaberiba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0