Glad midsommar!

För några år sedan spenderades varje midsommar i Dalarna. Det var tiiiidig morgon och sen kväll, men åhh så kul vi hade där. Man hade verkligen alla sina kompisar där och vi drack oss inte sörple fulla för att ha kul, vi hade det helt super iallafall. Det var riktig midsommar det! :o)

Nu firar jag inte midsommar längre, man gör ju inte det här i Norge. Men lite jordgubbar slinker alltid ner :o) Älskar norska otroligt söta jordgubbar.

Idag är jag hemma från jobb, tredje dagen. Så tråkigt, hade mycket hellre varit på jobb. Är väldigt glad för att jag har ett jobb jag trivs bra med och har lust att gå till, varje dag. Men nu är jag sjuk.. tisdagkväll började jag plötsligt frysa som f.., gick och la mig tidigt och hoppades på att allt skulle vara bra när jag vaknade på onsdag. Men på natten vaknade jag kallsvettades och mådde verkligen inte bra. Så nu har jag varit hemma några dagar och får ta hjälp av helgen till att bli helt frisk igen. Tråkigt nog så är jag ensam hemma i helgen, Stian är på fisketur med killarna och kommer hem på söndag.

I morgon är min plan att få hjälp av svigers till att köpa mig en ny gräsklippare. Jag har lust på en ny gräsklippare och då är det bäst att slå till när Stian inte är hemma, eftersom han säkert tycker att den gamla utför sitt jobb utmärkt. Men det tycker inte jag, och eftersom jag inte kan något om gräsklippare så får jag ta med mig någon som kan ;o)


Kommentarer
Postat av: anna matilda

Glad midsommar vännen, uff stackars dig som är sjuk igen..vd gör Norgland med dig?! Svenska kyrkan har väl midsommar firande i Oslo väl? Vi har playdate här just nu, 4 barn som sprnger runt och har jätte kul, sall strax fixa lite lunch tll dem, vid 4.30 tiden skall vi ned till Battery Park city för att titta på midsommar firandet där, de skall ha midsommar pole och svensk mat+ sånger, interesant...hoppas bara inte att det bäörjar regna, har varit skapligt väder nu på morgonen!!

Ta hand om dig vännen

Stor kram

från Manhattan

2009-06-19 @ 17:31:12
URL: http://annamatildaeriksson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Glad Midsommar! Sjukt överskattat är det och jag kan inte påstå att jag haft speciellt kul de senaste åren :( Krya på dig! Kramar

2009-06-20 @ 16:30:32
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0