Nästan helg

Torsdag kväll betyder nästan helg, härligt! Även om man går hemma hela veckan så betyder helgen lite extra, då är ju Stian också hemma och vi kan göra saker tillsammans.

Har varit på lite shopping i dag, Storo har ju allt man behöver, nästan iallafall. Länge sedan jag handlade saker till mig själv, men gud så härligt att göra av med pengar. Varför är det så egentligen?? Blev så klart en del till Jesper också. 30% på alla kläder på alla BabyShop, så det blev några ullbody i storleken över det han använder nu.

Sedan var vi ute på tur med den ena grannen. Vi är 6 grannar som har små barn och går hemma, det äldsta barnet är 8månader och yngsta 1månad. De två är nyinflyttade, men vi andra fyra hade alla termin /BF inom 3veckor. Diskuterade bland annat vilken skillnad det är på påklädningen på barn under vintern mellan Sverige och Norge. Hur många i Sverige klär sina barn i ull? Då menar jag liksom allt, body, strumpbyxor, byxor, overall osv.. Norge är en ullfrälst nation. Allt ska vara ull när det är kallt. På helsestasjon (MVC) sa helsesyster att ull var ju fakstiskt det man borde klä sina barn med när man är i syden också, eftersom ull regulerar värmen väldigt bra.

Fick en pakke på posten, med världens finaste stickade dress (ull så klart! ;o) ) Mammas kollega som stickat den till oss, på beställning. En Nøstebarna dress. Lite stor fortfarande, men den växer han i i löpet av vintern. Lägger upp en bild i morgon.

I morgon får jag och Jesper besök av Zandra. En barndomsvänninna som jag tappade kontakten med när jag var 16-17år. Men för några år sedan kom vi i snack på Facebook (var annars??) och då visar det sig att vi båda bott i Oslo i 7år. Världen är liten!! Nu bor vi båda lite utanför centrum, men har bara 10min att köra mellan varandra. Perfekt! Så nu bakar jag fucaccia som ska serveras till lunch. Tror jag får gömma det för Stian annars bara försvinner det.. ;o)

Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 33

Hahaha vad härlig du är! ja men det finns hur mycket fint som helst till de små :D

2010-11-18 @ 21:28:52
URL: http://madeleines.se
Postat av: Caroline

MMmmm foccia är så smarrigt! Har också syndat och bränt en massa pengar idag men det skall man få lov?! SNART :) Kramar

2010-11-18 @ 21:39:21
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0