rubriklöst inlägg

Igår var vi på en viktkontroll av junior i huset. Han ska nämligen bara ha sin specialmjölk fram till han är 8kg eller 1år. Och här är det ju 8kg vi kommer till först ;o) Sist jag vägde honom, för en månad sedan, var han 7600g. Igår var jag såååå säker på att nu är han över 8kg. Men tji, där fick jag, han var 7800g. Så det blir en runda till apoteket för att beställa hem en ny laddning med mjölk. Förhoppningsvis den sista :o)

Idag bjuder Oslo på underbart väder, precis som de senaste dagarna. Jag mötte upp Marita med Kaia, Katrine med Kamilla och ett gäng till med trilleglada mammor och gick upp till Ullevålseteren och ner igen. Underbar tur! Var faktiskt i regi av Den Norska Turistföreningen som har olika turer varje onsdag. Super trevligt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, haha..finns säkert mer som jag inte kom på att ta upp i skrivande stund. Nån cider har jag saknat nån gång och faktiskt även Bullens varmkorv :)

2011-04-27 @ 19:42:26
URL: http://www.meandemye.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja, han blir automatiskt norsk medborgare. Han är född här och hans pappa är norsk. Men så är jag fortf lite osäker på om han även automatiskt blir svensk. Hon på ambassaden tyckte att vi skulle fixa ett svenskt pass till honom och då måste man ju vara svensk medborgare. Så dumt att jag inte frågade mer om det när jag var där. Men jag ska snart tillbaka för att hämta mitt pass så kan kolla upp det ordentligt då :)

2011-04-27 @ 20:56:01
URL: http://www.meandemye.blogspot.com/
Postat av: Malin & Prinsessan

Men tack söta du! Det är ju skoj att handla kläder till de små, men det kostar ju skjortan också. Så hade ju varit bra om dom kunde ha kläderna lite längre ibland kan jag känna :)



Varför får han specialmjölk? Har det med att göra att han är för tidigt född? Nästa gång når ni 8kg ska du se!



Kram kram

2011-04-28 @ 08:59:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Ja, igår hade vi helt liggande och ibland på första hacket och snacka om nöjd liten tjej! Knappt ett enda gnäll på hela dagen, så vi testar nog den lite till. Har fått tips om att ha kudde bakom ryggen för att inte belasta den så, så kör nog på det också. Det är ju så svårt att veta hur man ska göra med sånt där, men magkänslan har nog oftast rätt :) Kram

2011-04-28 @ 09:41:35
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0