Är våren på väg?

Det kan kännas så iallafall, och det är helt underbart! Snön smälter och nu ser vi äntligen vår ljusslinga i häcken framför huset igen, så nu kan det sista julpyntet plockas undan :o)

Enda nackdelen just nu är att det är otroligt mycket som smälter, vatten lägger sig uppe på snön/isen och det blir extra halt. Jag hatar verkligen att gå på det! Bambi på hal is..

I söndags körde vi in till stan, eftersom det inte är lika mycket snö där. Tänkte att det var säkert härligt att gå i Frognerparken i det fina vädret. Men det var ju ett stort misstag! Maximalt snöslafs blandat med vatten. Vi kom oss snabbt ut från parken och gick en tur på Bogstadveien/ Hegdehaugsveien i stället. Det var härligt det, inte så mycket folk och öppna cafe.

Igår var vi iallafall ute och gick en runda med Lise och Mathias, blev ca 1 mil och så var vi på babysång. Jag visste inte att det var så poppis, en av de andra tjejerna hade räknat att det var 25 bebisar där. Kände mig lite lost eftersom den enda sången jag kunde där var "Lille petter edderkopp" (imse vimse spindel) men man lär väl sig om man är där fler gånger?! :o)






Kommentarer
Postat av: Sara

Haha det är inte så lätt...jag har kommit på mig att sjunga några barnvisor för Ida men kan bara första verserna så jag måste leta upp texterna och friska upp minnet ;)

2011-03-23 @ 09:31:39
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Caroline

Härligt! Då kan man snart ta sig upp till er ;) Kramar!

2011-03-23 @ 10:09:44
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: lovisa

så fin header!

2011-03-23 @ 10:37:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja, jättetrist när man lägger så mycket pengar och har sånna förväntningar. Jag ska ha det såhär en dag eller två och så får vi se, kanske jag bara behöver vänja mig eftersom jag ändå hade ganska mörkblondt hår innan :)

2011-03-23 @ 12:21:59
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0