Hemma igen..

Hemma igen, har som några vet varit en tur i Karibien. Nærmare bestæmt St. Barts tillsammans med min gamla au pair familj och systern till mamman. Innan vi åkte var jag lite orolig før vædret, på nætet såg det ut som att det skulle vara vældigt molnigt och risk før en hel del regn. Vædret var helt super, 28-29 grader varje dag och de moln som var på himlen de behøvdes verkligen!! Regn hade i 5min och det var också bara lite skønt och svalkande. :o) Jag var inne och hade paus från solen med minste man i 2 dagar. Var vældigt varmt før honom æven om han bara var i skuggan.

Barnen ær inte de "samma barn" som jag passade. De ær ju 2år ældre och mycket mer sjælvstændiga. Så søta, och inte alls lika trotsiga som de kunde vara innan.  Och minste man på 12veckor ær helt underbar!! Jag skulle lætt kunna behålla honom. Aldrig något gnæll, han bara skrattade och "snackade" hela tiden. Precis som jag ønskar att mitt barn ska gøra i framtiden. Men jag ær helt sæker på att jag får ett barn som bara kommer att skrika.. :oS

Jag, Hermine och Celina stack in til Gustavia, (som ær huvudstaden på øn. Har fått sitt namn av en gammal svensk kung. Øn ær førresten en gammal svensk koloni) på shopping. På vægen sa H att hon hade med sig 2 kort så jag kunde bara shoppa på det ena om jag hade lust. ;o) Efter att ha gått med H och C i massa fancy butiker dær jag høll på att svimma av prislapparna så tog jag mig en tur på egen hand, i de butikerna som jag hade lust att gå i. Men det var otroligt dyrt øverallt!! Æven om jag hade kortet till H så tog det lite emot att anvænda så mycket pengar. Så jag køpte bara 2 toppar, 1 skærp och 2 halsband till Stian. Fick också en strandkjol av C.

Hemresan blev lite strulig då det førsvann bagage på det førsta flyget och næsta flyg var avgången 1tim førsenad. Men det gjorde att det førsvunna bagaget pløtsligt døk upp så vi fick det med oss. Førseningen ledde till att vi missade connecting flight i Paris till Oslo. Vi blev erbjudna platser på ett flyg 7tim senare, men det var inte sækert det var plats till alla. Men C kan førhandla ska jag lova, har ett och annat att læra av henne. Så næsta flyg som gick till Oslo 1,5tim senare med ett helt annat bolag, dær satt vi  (och då hade vi också fått massa mat på flygplatsen på flygbolagets bekostning) och ankom Oslo 2 tim førsenat.

Nu ær jag tillbaka i vardagen igen, har fått utdelt en ny oppgave så det ær bara att sætta igång!!

image84

Kommentarer
Postat av: Sophie

Låter som ni haft det toppen, och jättefina kort! Minstingen är supersöt =)
Inte illa att få låna ett kort att få shoppa för om man vill :)

2007-04-13 @ 13:45:45
URL: http://sophiela.blogg.se
Postat av: Cajsa

Hej du tjejen....vad härligt för dig med lite vila innan nästa tur...:-)
Tänk om man kunde få det men nej du. här är det ingenting annat än studier. den där anatomin är inte att leka med. du ska vara gad för att du inte läser den...:-)
kram C

2007-04-13 @ 14:39:14
Postat av: Dan

Wow, härlig bild! Det ser så vackert ut. Karibien vill jag också åka till.. Kanske Trinidad & Tobago eller nåt :)

2007-04-13 @ 15:23:25
URL: http://dan.webblogg.se
Postat av: elin

vad brun och fin du ser ut! :D puss puss

2007-04-15 @ 16:05:25
URL: http://goldi.blogg.se
Postat av: Caroline

Välkommen hem :) puss & kram

2007-04-17 @ 09:07:30
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: wiola

vilken fin blogg du har :)

2007-04-22 @ 20:40:54
URL: http://wiola.blogg.se
Postat av: elin

update! ;[ <--- farlig elin! grrr! hehe!

2007-04-23 @ 13:07:54
URL: http://goldi.blogg.se
Postat av: elin

(efter mitt förra inlägg skulle det stå farlig elin och en pil. det ville tydligen inte komma med.. men nu vet du det iaf! ;])

2007-04-23 @ 13:08:41
URL: http://goldi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0