Babysitting..

Var som jag tidigare skrivit barnvakt igår.
Vi spelade spel, lagade massa våfflor och pinnbrödsdeg som de ska ha med sig imorgon när de går på tur.
Teddie somnade vid 19.45 så då såg jag, Hedvig och Adele på Idol och myste lite. De ville såååå gärna veta vem som gick vidare och efter det (ca kl.22) hoppade de i säng. Hade inga speciella planer idag så de kunde få sova så länge de ville.

När barnen var i säng gick jag en runda och stängde dörrar som stod öppna eftersom jag inte gillar att ha något öppet där uppe om jag sitter nere i tv-stuen eller på köket. När allt vad stängt tog jag en sista check av barnen innan jag gick ner. Då ringde tlf. "Detta är från xxxxx, det stillagående larmet har precis gått hos er." Ehm??? Jag frågade om det var i det stora sovrummet uppe och jomenvisst, så var det. Alltså har jag startat "skallarmet" nær jag stængt dørren. Skallarmet är det som kan vara på om man är inne i huset och som går om det sker förändringar i ¨"den yttre formen" som dörrar¨, fönster och så. Larmmannen frågade vem jag var och om jag hade passordet. Eftersom jag inte hade det så skulle ha prøva ringa P och H annars var han tvungen att sända upp en väktare för att kolla så allt stod rätt till. Jaja, vad skulle jag göra åt det? Bara att vänta och se vad som sker...

Efter 30min kom det en väktare som kollade vad som hänt, gick en runda i huset och kopplade ut larmet. Sedan satte han sig ner för att skriva en rapport, efter 15min var han klar. Jöss tänkte jag, detta blir en utfyllande rapport med allt jag sagt osv. Men nej nej nej... här var det 3 linjer, larmet gått, person i huset, barn sover, kopplar ut larmet. Herre gud, hoppas inte han har timbetalt för att skriva rapporter!

P och H kom hem några timmar senare och de hade inte fått några samtal från säkerhetsbolaget. Men de förstod heller inte vad som hänt eftersom larmet inte skulle vara på. Det visade sig dock att larmet kan startas med en sån liten "bildörrslås", sån man har i nyckelknippan. Och antagligen har de kommit bort i den när de gick..

Jaja, sånt händer. Var tur att det var det stillagående larmet som gick och inte det högljuda. Då hade knugen nog undrat vad som skedde. Haha...

Vi har ju Martin också i helgen, så idag har vi varit på Bogstadgård. Vi har ritat och färglagt bilar från "Bilar" och nu sitter Stian och Martin och kör bilbana på golvet. Får väl vara lite social jag också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0