Det blir inte alltid som man tänkt sig..

På fredag efter jobb åkte jag upp till Kollen för att vara barnvakt til lördag eftermiddag. En lite speciell dag eftersom Hedvig fyllde 8år. Vi tänkte baka lite, grilla och bara mysa.

5 min efter jag kom upp ringde tlf, "vi är på väg nu, är allt klart?" Ehmm??? Vad snackar du om?? "Ja, H har sagt til alla faddrarna att det vore kul om de kom upp ochöverraskade Hedvig kl.17 idag. Har du pølser och kake färdigt?"  Jag hade inte hört ett ord om det så jag var helt säker på att nu var de ute efter att skrämma mig, det hade varit lite typiskt både H och hon som ringde. Men nej, de var seriöst på väg upp för att fira Hedvigs födelsedag.

Ganska stressad satte jag igång med att baka muffins samtidigt som Stian stack ner till affären för att handla mat som vi kunde bjuda på. Grillad korv slår aldrig fel på ett barns fødelsedag! 1 timme senare var vi totalt 20st, vuxna och barn. Kvällen blev alltså inte som varken jag eller Hedvig hade tänkt oss. När gästerna varit där i 1,5 timme kom Hedvig och ville prata med mig, "Linda, jeg ville kose alene med deg, når skal gjestene gå?"

Gästerna gick vid 19.30, Teddie somnade direkt och Stian, Hedvig och Adele satte sig i soffan och myste medan jag plockade undan och gjorde klart lite grönsaker och dipp som vi skulle mysa med till Norska Talenter. Efter en stor överraskning för oss alla blev iallafall slutet på kvällen som vi tänkt oss ;o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu har vi beställt turen hem till Karnevalen, 9-14 juli är vi i Landskrona.
Sis, grill hos er 9 juli? ;o)

Kommentarer
Postat av: anna matilda

oj stakkars, men så bra att allt blev bra tillslut :D

mår du bättre nu??

kram

2008-04-27 @ 15:33:45
URL: http://annamatildaeriksson.blogg.se
Postat av: Caroline

Oj, då ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig men ni fick ju kose litt iallafall :) Karnevalen, det känns så långt fram men det kommer att gå snabbt. Då får vi ses...fast vi ses ju innan det :) Kramar

2008-04-27 @ 15:40:52
URL: http://heybaberiba.blogg.se
Postat av: Sophie

Visst kan vi grilla här den 9 juli! :) Ett tag tills dess men tiden den går fort.. ses i Tvedestrand innan dess!

2008-04-27 @ 18:45:16
URL: http://sophiela.blogg.se
Postat av: Josse

Aweee Hedvig gillar dig, jag som trodde du var mardröms barnvakten ;) haha

2008-04-27 @ 19:31:25
URL: http://korrelito.blogg.se
Postat av: elin

jisses! later som en crazy bursdag ;)

2008-05-09 @ 07:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0