Home sweet home

Jag är hemma!! Eller ja.. jag är hemma, HEMMA.
Kompliserat det där. Jag bor i Oslo, det är hemma för mig. Men Landskrona kommer ju också alltid att vara mitt hem.

Har varit hemma sedan onsdags kväll. Tog med mig en mega förkylning och åkte hem. Men jag blir inte av med den, det är lite jobbigt! Annars är det super mysigt att vara hemma.Träffa vänner och familj, ingen stress utan bara avkoppling. Det behövs ibland!

Märker att tiden går fort och att vi blir äldre. Vänner som ska gifta sig, andra som har flera barn och flera som ska få barn. Var har tiden tagit vägen?? Ibland känner jag mig fortfarande som den 16åringen som inte visste vad hon ville göra med sitt liv. Tanken på att livet på sadeln en gång skulle ta slut fanns inte..

Märker nu hur folk utvecklas olika och man når olika stadie i livet på olika tidspunkter.
Ibland har jag funderat över hur kan hon/han göra så, bla bla bla.. Men det är ju faktiskt mina privata tankar och synspunkter. Jag har ingen aning om vad som är allas största önsker, vilken situation de är i osv. Någon kan inte tänka sig ett liv utan barn när de är 20år och andra kan absolut inte tänka sig ett liv med barn när man är 30år.

Det är bara så livet är. Alla är har sina egna prioriteringar och önsker, man når de olika stadierna i livet på olika tidpunkter. Och tur är väl det, tänk om alla skulle köpa hus, gifta sig, och föda barn samtidigt, det hade väl varit tråkigt!

Jag tycker bara det är så synd att folk så lätt kritiserar andra för val de tar i livet. Alla lever sitt eget liv och bör göra det de tycker är bäst och det de blir mest lyckliga av, oavsett vad andra menar de bör göra.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Såklart lever folk som de själva vill men jag personligen tycker att det är synd att folk inte tycks tänka över vilka situationer de sätter sig i. Visst är vi alla olika men man måste leva livet medan man kan för sedan kan det vara svårt att ångra sig. Jag har svårt att acceptera mig själv som vuxen, jag känner mig definitivt inte redo att leva ett familjeliv och allt vad det innebär. Inte för att jag ränner runt på stan längre heller. Men pressen finns där, allra mest från en själv....Tick Tack Tick Tack. Livet är inte lätt, kanske tur att det inte finns något facit. Detta blev hemskt långt, sorry! Kramar

2008-09-13 @ 21:54:05
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Josse

Och jag lever som ingen annan just nu haha inga krav på hus, barn o skit. Me like! Puss

2008-09-14 @ 22:47:40
URL: http://korrelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0