Lurad av naturen?

Har i det sista läst en del gravidbloggar, och ja, jag känner mig ibland lurad av naturen..
De flesta lägger ju upp bilder vecka för vecka, skriver om värkar, sammandragningar, vatten som går, slempropp och allt vad det innebär att vara gravid och kroppen som förbereder sig på födseln.

Jag har världens finaste lilla Jesper, hela 19 veckor nu. Var tar tiden vägen?? Men jag vet absolut ingenting om det här alla skriver om. Jag hade MASSA vatten i kroppen, gick upp allt för mycket i vikt, men jag hade inga värkar, inga sammandragningar, vattnet gick aldrig. Det var liksom bara helt plötsligt slut på graviditeten. Och ja, så här nu i efterhand så känner jag mig lite lurad.. jag trodde ju att jag skulle hinna ta magbilder, framförallt, jag trodde att magen skulle hinna bli stor. Men nej.. så blev det inte..

Nästa gång, då jäklar, ska dokumentera ALLT från första stund... ;o)


1 timme senare var det över
och vår älskade Jesper var ute i världen hos oss

OBS! Jag är inte bitter eller deprimerad för detta, det är bara en konstig känsla att ha ett underbart barn, men inte ha upplevt det "alla andra" har upplevt. Men så har ju vi upplevt något som inte alla andra har. Så det jämnar väl ut sig ;o)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det blev ju bra ändå :D Kramar!

2010-12-18 @ 22:15:44
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Kära Linda,

Det är en normal reaktion, men du hade heller inte en normal graviditet....Jag tycker att du ska skriva om den, det finns många kvinnor som känner sig ensama när saker inte händer som "förväntat" använd det som hänt dig till att hjälpa eller stötta andra kvinnor....och glöm inte att ingen graviditet är den andra lik ;-) Stor kram SAKNAR DIG!!!

2010-12-18 @ 22:40:25
Postat av: Sara

Kan förstå dig att du inte fick uppleva "allt" men det vitigaste av allt var att du fick en fin frisk liten pojke :) Men hann du med att känna när Jesper sparkade & rörde på sig därinne?

2010-12-19 @ 08:25:33
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Linda

Carro- ja, visst blev det, kan inte bli bættre! :o) kramar

Cajsa- nej, ingen graviditet ær den andra lik och ingen mænniska ær precis likadan som någon annan. Och tur ær væl det :o) saknar dig också, och håller tummarna!! håll mig uppdaterad! kramisar

Sara- ja, det ær ju trots allt det enda som faktisk betyder något. Børjade kænna honom i v.21-22, men efter v.28-29 så børjade det bli mindre och mindre och han "svarade" inte længre alltid på puttar osv. Men det var ju før att han inte fick nog med mat och energi. Så ja, en liten stund fick vi njuta av det. Det måste du gøra vid varje spark, æven om de håller dig vaken på natten ;o) man saknar det nær det ær borta!

2010-12-19 @ 10:05:15
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Liam <3

Tusen tack =)

2010-12-19 @ 11:43:05
URL: http://zarat.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: Ja, den är helt underbar. Den är min systers gamla så den har några år på nacken, hihi :)

2010-12-19 @ 11:54:12
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad skönt att du hann med lite sparkande också ;) Mini började också då i vecka 21. Ja hon håller låda kan du tro....mysigt men jobbigt emmellanåt ;)

2010-12-20 @ 08:40:09
URL: http://minibyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0