Vi lever :o)

Länge sedan uppdatering nu. Har varit mycket som hänt den sista veckan..

Det är mycket på jobb, har ju bara denna veckan kvar på jobb innan jag ska hem i permisjon igen. Efter en hel dag vid datorn på jobb så lockar det inte att sätta sig vid datorn när jag kommer hem igen. Då ska jag ju mysa med Jesper!

Förra veckan var vi en lång helg i Sverige. Första gången på flyg med Jesper som uppförde sig helt exemplariskt. Fick massa beröm av de som satt runt oss. :o) Skönt det, folk blir ju alltid lite "skeptiska" när man sätter sig med barn i närheten och nästan förväntar sig en "skrikerunge". Förstår det inte helt, som förälder är det ju självklart att man försöker få barnet att vara tyst på ett flyg, det är inte alltid lätt, men det verkar inte andra folk förstå utan tror det blir bättre om de suckar och stönar..

Nu har jag blivit sjuk, spysjukan kom och knackade på igår natt.. riktigt jobbigt! Nu är jag på benen igen, lite mesig form, men det beror nog mest på att jag inte åt något speciellt igår. Så nu blir det lite soppa.. :o)


Googlad bild..


Kommentarer
Postat av: Caroline

Krya på dig fina <3

2011-02-23 @ 14:30:17
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka änglar vi har till barn då ;) Krya på dig!

2011-02-24 @ 09:16:13
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Jag har tänkt mycket på dagis och måste sätta mig in i det där nu. Det svåra är att jag inte vet hur jag ska göra med mammaledigheten. Allra helst hade jag velat att Lova fick vara hemma tills hon var 1,5 (alltså till sommaren 2012) men mammapengarna räcker bara till november för mig, sen sambons två månader, så ut december får hon iallafall vara hemma.



Ska man söka dagisplats för januari 2012 nu? Helsesystern sa någonting om att Lova är född i december så hon har inte förtur som om hon hade haft om hon var född i januari (frstod inte vad hon menade riktigt), men det kanske är för att söka i augusti tänker jag, eller? För vist söker man plats för att börja i augusti eller januari? Ja, sätta sig in i det där var det ja! Men precis som du säger är det så vemodigt :)

2011-02-24 @ 20:01:37
URL: http://madeleines.se
Postat av: Marre

Tack, vi tycker också den är fin =) Hoppas att vi också blir nöjda med den!

2011-02-24 @ 21:23:48
URL: http://frucullin.blogspot.com
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Aha okej, men det jag inte fattar, det är vad tusan man gör om man inte får dagisplats?! För mammapengarna är ju slut, så då står man hemma med bebis och utan inkomst då. Galet. Måste ta tag i det där som sagt, typ idag. Vi har fortfarande inte fått hem bekräftelse på hennes personnummer/namn heller, så det får jag nog ringa om först, för annars är det ju lite svårt att söka plats :) Kram!

2011-02-25 @ 11:48:17
URL: http://madeleines.se
Postat av: Tora - Viggos mamma

Jadu Viggo är ju registrerad som svensk medborgare eftersom att vi båda är det så vi gick till ambassaden med alla papper och så skickade de efter hans svenska pers.nr. Dock såg det lite konstigt ut. Kommer skriva om det på bloggen. :)



kram

2011-02-25 @ 12:36:45
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Det har du ju förstås väldigt sant i! Smart! Det är sånt där sambon behöver höra för att tycka att det känns lite mer okej att åka dit, haha ;) Hoppas att ni får en trevlig lördag! Kram

2011-02-26 @ 14:40:35
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0