23.01.2011

Dopsdagen var en jättefin dag. Strålande väder och inte speciellt kallt.
Jesper var det enda barnet som blev döpt så det gick ganska fort. Jag gillade verkligen den prästen, han var en sån präst som förstod att alla inte är super kristna, att många döper sina barn pga traditioner osv. De hade till och med tagit 3 svenska psalmer för att "hedra" långväga gäster :o)

Efter själva dopscermonien sjöng två av Jesper tremänningar en svensk sång, Älskade barn av Jessica Marie Nilsson. En sång som jag sedan länge sagt att jag skulle ha på mitt barns dop, och nu fick jag det äntligen! Så otroligt fint det var, tårarna rann på mina kinder..

Vi var 43stk, vi åt koldtbord (allt för mycket mat!!) och Jesper fick många fina presenter. Dagen kunde inte varit bättre!!



Ett extra tack till långväga gäster och till Cajsa som gjorde en helt fantastisk insatts med förberedelser och på köket. Vad skulle jag gjort utan dig?? :o)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är ledsen att jag missade dopet men ibland får man inte ihop det. Roligt att det blev en lyckad dag och att det blev som tänkt. Varför gör man alltid så mycket mat eller äter folk inte på galej?! ;) KRAMAR!

2011-01-28 @ 03:25:43
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Tora - Viggos mamma

aaw så söt han är i sin dopklänning!



Ja det blir flytt till Halmstad, jag vill bo närmre mina föräldrar nu när vi har Viggo så det blir att flytta hem. Min bästa vän bor ju också här och även hon flyttar hem så utan henne här kan jag inte leva :) Hur var det nu, är din sambo norsk? Ni ska bo kvar här?

2011-01-28 @ 11:42:21
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: malin

Vilken liten goding!

Men guuu vilken läcker tårta och den lilla bebisen på är ju verkligen pricken över hela tårtan =)

2011-01-28 @ 21:47:09
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, ja det är svårt att låte bli ibland. Men just idag var det ju tur att jag gjorde det ;)



Vad skönt att ni blev nöjda med dopet! Har börjat planera vårat i tankarna men inte kommit längre än så än så länge :)

2011-01-28 @ 23:04:00
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh vad fin Jesper var :D

2011-01-29 @ 09:44:28
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Tora - Viggos mamma

Åhja okej. Jag trivs också bra här i Oslo, men svensk mat visste jag då inte att man kunde sakna så mycket. Vart i Norge bor du förresten? Du har säkert sagt det men mitt minne är åt helskotta ^^ Skyller på att jag är småbarnsmamma.



Nej Andreas är från Karlstad och jag från Borås, mamma o pappa flyttade precis och jag har alltid älskar Halmstad o Andreas trivs också bra där. Längtar! :D

2011-01-29 @ 11:02:32
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Varsågod, vad skulle jag göra utan dig i mitt liv!! Stort tack för en underbar helg i Oslo, vi ses snart igen ;-)

2011-01-31 @ 11:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0