Home sweet home

Veckan har verkligen varit fullspäckad :o)

I måndags fyllde Jespers farfar 60år och det skulle så klart firas. Men innan det skulle jag hinna med att baka tårta, vara på mammaträff, ordna presenter och köra Stian till kiropraktorn. Hektiskt, men ändå härligt! Blev en sen kväll med god mat, god dricka och trevligt sällskap. Stians bror har en ganska ny flickvän, trevligt att lära känna henne ännu bättre  :o)

Och på helsestasjon fick jag äntligen vikten jag ville ha. Jesper har nu passerat 8kg och slipper nu specialmaten. Jiiihuuu! Underbart att inte längre behöva tänka på det. :o) Och nu har han tagit igen det mesta han "låg efter" i längden. Medan de andra barnen i gruppen växt 2cm sedan förra kontrollen har Jesper sträckt sig hela 5cm. Inte konstigt att jag tycker att jag byter kläder (storlek) hela tiden ;o)

Tisdag eftermiddag stack jag iväg på en roadtrip tillsammans med en vänninna. Turen gick till, håll i er, Ullared! Haha..
Serien har gått ett tag på norsk tv, och hon var lite nyfiken på stället. Jag ställde upp som passagerare. Vi kom ner på tisdagkväll, övernattade och shoppade på morgonen. Redan kl.12 satt vi i bilen mot Oslo igen. Snabba och effektiva.
Jag känner att jag är nästan lite irriterad på tvserien. De "förlöjligar" stället något helt otroligt. Folk här i Norge ser ju på stället som "stedet som är harry over alle harryturer".

Köpte en del kläder som Jesper kan ha när han börjar dagis (åhh... vill inte!!! är han redan så stor min lille kille?) och lite leksaker. För att sammanlikna så köpte vi för 2v sedan en Fisher Price leksak i födelsedagspresent till Jespers tremenning, 279 norska kr. På Ullared fanns den samma leksaken, samma märke, för 149 svenska kr. Jag köpte en Brio-leksak till Jesper på Ullared för 129kr, här i Norge kostar den samma 179 norska. Harry over harry.. jag bryr mig inte! :o)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ullared är hur bra som helst. Kan göra många finfina klipp där :) I serien väljer de ju ut de mest "lökiga" människorna och det kan man ju förstå för programmet blir roligare att titta på :) Kram

2011-05-13 @ 12:27:20
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Sara

Säger som Carro dem hittar dem mest konstigaste människorna att följa. Hur roliga hade vi varit liksom ;) Blir en tripp för mig med efter sommaren har jag tänkt :) Ha en trevlig fredag!

2011-05-13 @ 18:12:35
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Linda

Ha, ha, sen oktober?! Det låter ju helt galet! Våra grannar verkar vara klara nu i alla fall =) Tyvärr har vi dock fasadrenovering nu som ska fortgå till midsommar. Suck, pust och stön... Vad jag längtar efter tystnad!

2011-05-13 @ 19:28:08
URL: http://viljabligravid.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Men tack vad snäll du är! Kommer nog kännas bättre imorrn när jag fått handla lite grejer till dopet. Så man får en bild i huvudet liksom :)



Och vad skönt att han äntligen nått vikten! Härligt!!

Hoppas ni har en bra lördag!

Kram kram

2011-05-14 @ 12:43:02
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Tack, det känns alltid skönt att höra! :D Ja, inte det där med vädret då, det låter ju jättetråkigt :( Hoppas att finvädret kommer tillbaka till nästa helg iallafall, till Lovas dop :) Kram och trevlig lördag!

2011-05-14 @ 20:41:58
URL: http://madeleines.se
Postat av: elinjosefine

Vad kul med Ulleredsbesök :) Hur lång tid tog det att köra dit ca?? Det var många år sen jag var där nu.



Det gick bra på Holmenkollenstaffeten. Vår lag kom på 63 plats av ca 450 lag. Det var kul att springa rätt att jag inte är någon sprinter. Jag är mer seg och långsam ;)

Hoppas du haft en bra helg!!

2011-05-15 @ 16:16:18
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0