Ordnar och styr

Imorgon är det den STORA dagen för alla norrmän. 17 maj, nationaldagen, festdagen, allt i ett!

För första gången sedan jag flyttade till Norge för snart 8 år sedan får jag inte besök från Sverige. Så det blir en ny upplevelse för mig också. Men framförallt, det blir vår första 17.mai med Jesper. Jag känner att "jag har lov att fira dagen", sambo med en norrman, min son är norsk, jag bor och jobbar här sedan 8år tillbaka och kommer nog göra det för alltid.

Vår dag startas med frukost hos några vänner i byn, sedan ska vi en snabb tur inom Jespers farmor och farfar för att säga hej, innan vi kör hem för att få gäster på eftermiddagen. Vi blir 20st på grillfest, så nu håller jag tummarna och hoppas på bra väder.

Jesper sover, Stian är på fotboll och jag går här hemma, plockar och ordnar. Nu känner jag mig ganska färdig med allt som kan göras så här dagen innan, så det blir någon timme i soffan innan jag ska hoppa i säng.



Kommentarer
Postat av: Cajsa

Glad 17 Mai!!! Håller tummarna på att det blir en varm dag och inget regn på er!!! Längtar efter dig och ännu en gång tusen tack för packen!!! Stor kram

2011-05-17 @ 01:39:33
Postat av: Sara

Har du hemlängtan ibland? Vad är respektive sämst & bäst med Sverige & Norge för dig?

2011-05-17 @ 12:27:55
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Miss0 - mitt liv i Oslo

17 mai är ju en helt underbar dag här i Norge! Alla man möter på gatorna är uppklädda, glada och gratulerer varandra med dagen. Folk som är stolta över sitt land :) Vi hade ne jättemysig 17 mai och det hoppas jag att ni också hade :)



Tänk om Sverige kunde fira sin nationaldag på samma sätt!

2011-05-18 @ 09:41:40
URL: http://w
Postat av: lovisa

godmorgon:D

2011-05-18 @ 09:54:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Ja visst är han fin :)

För mig blev det inte något firande i år. Var en runda nere på Jessheim (där vi bor) sen låg jag deckad i en j*kla förkylning.

Hoppas ni hade en fin fin dag :)

Vart bor ni förresten?

2011-05-18 @ 12:19:58
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0